君子病無能焉,不病人之不己知也。

2013年3月28日 星期四

安胎問題

Blog友又問左我一個問題, 於是醫師又可以演嘢

。。。。。Kelsey 問。。。。。
Tommy醫師,
想請教你, 好朋友依家係外國生活, 已懷孕5個月,
適合買咩藥比佢安胎, 定是沒甚麼特別, 都不主張吃中藥??
下個月我會去探佢, 都唔知道有咩可以幫佢買~
你知道關於坐月的事嗎, 有咩可以幫佢買??
希望你可以解答下我, thanks!

。。。。。。。。。。。。。。

放心啦, 醫師會把握演嘢機會, 一定會答你

不過呢個問題, 其實比較難答。因為醫師未見過你朋友,所以無得望下,聞下,問下,同切下。

問:適合買咩藥比佢安胎, 定是沒甚麼特別, 都不主張吃中藥??

中藥安胎,如果本身個胎都好好,確實無特別需要去強迫媽媽佢食中藥。一切可以順其自然。安啦!

不過,在香港可能因為生活節奏或者工作關係,需要安胎的媽媽就比較多。始終工作時間長同埋香港人本身的體質也比較弱。當然沒事的也不會來找我。外國的媽媽是否特別強?我就不得而知了。如果可以的話,可以再問問你朋友有沒有具體的症狀,再針對性地調理。

懷孕比較常見既情況有

情況1:妊娠嘔吐

中醫叫做妊娠惡阻,唔係話你個老婆大咗肚之後會惡咗,而係佢經常會嘔。通常出現在懷孕頭三個月。
點先算惡阻?就係經常惡心嘔吐(作嘔作悶),頭暈,無胃口,唔想食,或一食即嘔。
懷孕早期要特別小心,因為胚胎正在發育,很易受藥物影響。所以不要亂食藥,有問題要立刻請教專業人士。

一般的處理方法是和胃止嘔。 如果出現疲倦,頭暈,納差等脾胃虛弱的情況,通常可以用白朮、生薑、蘇梗、陳皮等中藥。如果夾熱,可以加一些清熱的中藥例如黃芩。

曾診治一個妊娠惡阻的準媽媽,初初來求診時感冒又咳加經常嘔吐,同無胃口又無大便,幾個星期乜都唔想食。睇左我兩個星期,感冒好了,咳好了。胃口好到就連佢老公都覺得好神奇,因為阿太太成日要去食牛排。
 

紫蘇梗茶
紫蘇梗3錢、生薑3片、 紅棗10枚
材料沖洗乾淨,用3碗水煮沸後,平時當茶飲用。    

適合懷孕初期出現嘔吐或胃口不佳的時候飲用。懷孕期間出現腹脹、腹痛、無胃口時都適宜飲用。

情況2:胎動不安 
胎動不安,剩係聽個名都知要安胎。
意思係指懷孕後突然腰痛,繼而陰道出血,就屬於中醫的胎動不安,一般人叫做「作小產」。 

「作小產」中醫的治療效果有一定優勢。一般會用到補腎安胎的中藥:例如續斷、菟絲子、阿膠、杜仲、桑寄生等中藥。

桑寄生杜仲茶
桑寄生五錢、蜜棗2兩枚、用三碗水,煮沸後停火,平時當茶飲用。
懷孕任何時間都適宜飲用,可以強壯身體,預防腰痛和控制血壓。

黃耆杜仲雞湯

黃耆三錢、杜仲五錢、龍眼肉五錢、加糯米一湯匙,煮雞湯。

懷孕任何時間都適宜飲用,可以強壯身體,預防腰痛,促進胎兒發育。

西醫對於作小產這個情況,通常都建議孕婦臥床休息,有咁耐訓咁耐,唔好落地。我地都會建議臥床休息,不要和地心吸力對抗。加上中藥調治,治療效果都很好。
所以一遇到這樣情況,應盡早找中醫求診,千其唔好諗住睇定D。

妊娠期間應保持營養均衡,記得要食新鮮的食物,避免進食生冷食物例如魚生,刺身(多細菌)。
對於中藥,活血或有瀉下作用的中藥亦要慎用,例如當歸、川芎、田七、丹參、牛膝、綠豆、薏苡仁(即苡米)等。



問:你知道關於坐月的事嗎,有咩可以幫佢買??
答:我知道。下次答你。




2 則留言:

  1. 豆丁@加拿大Hamilton2013年3月30日 下午2:56

    真係好清晰!LIKE!
    [版主回覆04/02/2013 11:13:46]多謝支持
    [版主回覆04/02/2013 11:13:32]我想盡量寫得簡單易明, 想大家明白中醫其實不是咁神化

    回覆刪除
  2. 多謝你解答呢...很詳盡, thanks so much^0^
    [版主回覆04/02/2013 11:12:38]不用客氣

    回覆刪除