君子病無能焉,不病人之不己知也。

2013年3月20日 星期三

點解會讀中醫?

故事發生係2003年。

當年除了發生沙士之外,亦係我考A level 的一年。

在沙士之前,當時的行政長官董伯伯在施政報告話要將香港打做成中醫中藥港。

當時看起來這一程前途和錢途無限,但這並不是我選這科的主要原因。在Jupas 選科時,我第一個志願是填上藥劑,第二個是中醫,第三個是環境科學。

那些年,我很天真,因為以我的成績是肯定可以入大學,也沒有自己的想法。反正讀邊科對我黎講都無所謂,只要不是金融,工程就行了,因為我不喜歡計數。

結果,藥劑學給予我一個面試的機會。我很求其就去interview,t-shirt牛仔褲,完全無準備的。結果當然沒有取錄我。到後來,我才知道,成績最好的五十個學生才有機會interview。

雖然我落選了,但我沒有唔開心,因為我知自己係唔想讀藥劑,我喜歡讀環境科學搞環保。我也慶幸藥劑學系沒有取錄我。

至於為何要選中醫,很主要的原因是因為我媽媽。我媽以前經常服中藥,令我對中藥很感興趣。見人地拎堆樹枝樹皮,一粒二粒包埋一包,煲下煲下就醫好病,真係好得意。所以我中三,中四就會跟我媽去睇中醫,又會飲苦茶。

在我做醫師之前,我一直無想過自己會做醫生。我讀中醫,只係覺得要研究中藥,就要讀中醫。誰不知原來有科叫biochem ,應該讀呢科先真。不過,既然洗濕左個頭就繼續讀落去。

相信大家都明白,當你越唔想讀一樣嘢,你嘅成績就一定會越差。所以頭兩年,我的成績只屬中下,也有想過轉系。但轉系的大前題是成績好,哈,都唔知邊個定呢個規矩出黎嘅。

於是乎,我就走左去找一個讀biochem 嘅職員,請佢介紹我去做lab喇。個陣大學生做呢啲職位係有人工,都有50蚊一個鐘,但係我係無收錢。
無錢都做?係呀,因為我鍾意囉。我仲連堂都唔上走去學人地點做化學分析,點去由一啲amino acid砌自己想要嘅蛋白質出黎。又學識點劏老鼠。咁就快樂地過左我嘅year 2。仲識左幾個好朋友。

成件事嘅轉捩點係year3。當時要讀嘅科目主要係臨床科目,內科,外科,婦科,兒科,骨傷科,針灸科等。雖然之前兩年成績唔係咁好,但爛船都有三斤釘。一到臨床科目,就用返以前死記爛記嘅中藥呀,方劑呀咁,加上見嘅病人多左,明白以前學嘅嘢用返出黎係work,就係咁,就愛上了這個中醫學。

當時我的帶教老師(臨床醫師)都很好,很多時都叫我們大膽處方,給他過目,對的,就直接給病人,不對的,就稍作加減。這樣子,就知自己開的處方幾有料到。

多數病人都會好轉。這個工作,每個病人就是一道試題,不能不用腦。

我就是這樣愛上我的工作。

待續。

下一回講下我的中醫課程。

3 則留言:

  1. 豆丁@加拿大Hamilton2013年3月20日 上午8:39

    期待下篇~~~~~(你應該係大拉生拉太一年~~~~~~)
    [豆丁@加拿大Hamilton回覆03/27/2013 22:55:30]去facebook睇like^^~~~~~~~
    [版主回覆03/26/2013 15:41:15]你點知呢?
    [豆丁@加拿大Hamilton回覆03/25/2013 10:27:44]我知喇~~~~~~~~哈哈哈哈哈~~~~~^^
    [豆丁@加拿大Hamilton回覆03/25/2013 10:27:01]好想知添~~~~~~~~~~~~~~~
    [豆丁@加拿大Hamilton回覆03/25/2013 10:26:20]@@係!!!!!!!!!!!!!!!!!
    [版主回覆03/21/2013 00:57:50]我老婆係你PGDE嘅同學呀

    回覆刪除
  2. 醫人有挑戰性、滿足感好大~~~ 希望醫師醫好多D人啦~!
    讀書工作都係揀有興趣先好,雖然唔一定賺大錢。
    錯有錯著讀中醫,能夠讀成都證明有天份了,
    小禺覺得讀中醫...個課程會好深?
    [版主回覆03/22/2013 17:28:43]我會繼續努力ga. 課程都幾深。
    讀書最緊要有興趣。
    我又係錯有錯著嘅,只不過當年無話非讀不可

    回覆刪除
  3. 係呀^^讀野最緊要自己中意同有興趣~
    [版主回覆03/27/2013 11:54:10]你都要俾心機

    回覆刪除