君子病無能焉,不病人之不己知也。

2013年3月6日 星期三

寒底定熱底: 病案篇

醫師已經寫左兩篇關於點樣分寒熱虛實既文章, 教大家去簡單分辨自己的體質。

萬事起頭難,不過睇下我可唔可以用一個病案去講多少少喇。

先黎案件重演(乜咁似警訊)

。。。。。。。。。。

A小姐,約20歲

A小姐:我細細個媽咪已經話我血氣唔好。

同其他小朋友一齊玩,一齊跑步上PE堂,做完運動人地個個塊面紅卜卜,但係我塊面就一忽青一忽紫一忽紅咁,好多唔同顏色。

而且我由細到大腸胃超級差,成日都唔舒服,食野又唔吸收,結果超瘦。到而家大個,腸胃好啲先冇成日唔舒服

前2年開始隻腳踭開始有D筋同微絲血管露出來,好似爆微絲血管的樣子,現在小腿有少少青筋,睇怕是靜脈曲張。但是我都冇長期企,因為我仲係學生成日坐!

我的皮膚很差,以前很多暗瘡,現在減少了,但是很易有印,因此面上很多暗瘡印

面色也很黃,沒有精神

我好怕冷,穿十件衫仲係冷冰冰,年年天氣冷的時候我蓋2層被子,但都係手冷腳冷,2-3小時都未睡到,因為手腳太冰冷睡不到...

我經常很易疲倦,上堂都可以睡著覺都唔知(眼合上,頭仍是前望,但已睡著)


。。。。。。。。。。

好喇,到醫師講野喇

作為醫師,第一樣就係其他人講的說話只能作為參考,所以無論係其他醫師定係人地媽咪講過乜都要當無聽過。咁就唔會墮入別人出錯的陷阱。

一睇成個案情,要用返上一堂學既野,就係A小姐有疲倦同無精神這個症狀

我經常很易疲倦,上堂都可以睡著覺都唔知

沒有精神


可以先考慮佢為虛證。

咁虛證係邊度虛呢?(心肝脾肺腎,陰陽氣血至少諗呢幾樣先)

先睇陰陽

A小姐好怕冷,穿十件衫仲係冷冰冰,年年天氣冷的時候我蓋2層被子,但都係手冷腳冷,2-3小時都未睡到,因為手腳太冰冷睡不到

點睇都唔會似熱證掛,咁跟據之前我個兩篇文,雖然我未講寒證,但我諗你地都會分到係實寒定虛寒,因為我已經講左係虛證。

咁係陽虛定陰虛?陰虛係好似熱氣咁既,咁就會估到係陽虛喇。

好喇,依家變左陽虛證喇。

分左病既性質,就可以分病既位置。

面色也很黃

由細到大腸胃超級差,成日都唔舒服,食野又唔吸收,結果超瘦。到而家大個,腸胃好啲先冇成日唔舒服

面色黃,腸胃差,都係中醫脾系統既問題,照推斷應該A小姐不能食生冷野,或者凍飲,一食就會好易疴。

結論:脾陽虛證

脾的功能有平均分佈身體水份既功能,如果佢既功能差左,身體就會出現濕既情況,係A小姐身上就係反映出暗瘡上面。(日後我會再講)

因為陽氣唔夠,又有濕,呢兩個情況都會令血液既運行受阻,出現血瘀(血行得唔順)。

塊面就一忽青一忽紫一忽紅

前2年開始隻腳踭開始有D筋同微絲血管露出來,好似爆微絲血管的樣子,現在小腿有少少青筋,睇怕是靜脈曲張。但是我都冇長期企,因為我仲係學生成日坐

以前很多暗瘡,現在減少了,但是很易有印,因此面上很多暗瘡印

這個病案可以簡單運用之前學既野去分析!!

本:脾陽虛證
標:血瘀

治療:活血化瘀,温補脾陽

打個比喻,就係紅隧炒車(血瘀),就咁放個交通警入去疏導交通(行氣/補氣),只可以幫到一部分。

如果放好多警車同交通警入去(過補/補得太勁),就會塞得更加厲害。

其實,最重要係放架工程車(活血化瘀藥)入去處理左堆炒左既車(瘀血),再加交通警,先係最好既解決方法。

。。。。。。。。。。。。。。。。。。。。








3 則留言:

  1. 調理身體好有學問呢﹗ 多保重啊﹗
    [版主回覆03/08/2013 12:07:03]多謝支持。大家都要保重,身體健康最緊要。

    回覆刪除
  2. case study又幾好喎,多謝講解!
    小禺想請問醫師:
    1. (脾功能差,身體就會出現濕既情況) → 除咗生暗瘡,出疹係唔係濕的表現?
    2. 血瘀,會唔會血上唔到腦、好想食甜嘢?
    因為小禺脾又差、人又虛呢,
    但依然喜愛凍飲...真的要戒?
    [版主回覆03/09/2013 17:01:10]有興趣,可繼續俾case 我study.
    不過記得上面係一般嘅推論,還要參考舌象和脈象才算完整呀
    [版主回覆03/09/2013 16:59:24]出疹可能係濕,可能係熱,可能係瘀
    血瘀有可能令血上唔到腦,類似中風,但唔會令人想食甜嘢
    脾又差,人又虛就最好不要凍飲了。我成日都話,有咩習慣就有咩體質。
    如果想改善,就最好減少,或者完全唔飲喇
    傷脾陽之餘,又會寒凝血瘀呢。

    回覆刪除
  3. 天氣潮濕不利體質!
    [版主回覆03/16/2013 00:33:36]濕的體質, 濕的春天最辛苦

    回覆刪除