君子病無能焉,不病人之不己知也。

2015年1月29日 星期四

2014年6月號 JMEN《虛火實火》

虛火實火

睇波識得睇一定係睇直播。睇得直播,難免要捱夜;捱得夜,就好易有火。呢個火,一係「實火」一係「虛火」。虛火者,捱夜也;實火者,輸波也。

「實火、虛火」點分?現代既足球,除左係將皮球送入網窩裡面,仲要講求有實力,有速度,同埋最緊要攻守兼備。現實並唔係每隊波都可以做到以上各點,一些實力較遜的隊伍遇著勁旅,本住「場波邊隊能夠入一『粒』先,果隊就會有優勢」的道理,弱隊在開波頭十分鐘「以蔗渣既價錢,踢出燒鵝既味道」,攻勢可以水銀瀉地,可惜由於基本質素較差,堅持不了九十分鐘,一旦被對手掌握節奏,形勢必然會逆轉,「單刀橫傳」不在話下,「底線傳底」更是常見。這種情況,就是虛火。本身正氣不足而出現「熱」的症狀:手足心熱、心煩氣躁、喉嚨乾涸、牙肉浮腫、口乾等,都是由於陰陽中的「陰」少了,陰陽失去平衡,「陰不制陽」而出現。

當睇完場波身體出現虛火,就要「滋陰降火」。


石斛花旗參飲 (1人份量)

材料:石斛 5 花旗參 10 麥冬 15
做法:將石斛、麥冬加入1000毫升水浸泡。開火煮半小時後熄火,加入花旗參焗10分鐘,放暖後加入蜂蜜調味,代茶飲用。

至於實火,就好似一隊有實力的球隊打逆境波。時間無多,一時心急就會茅,防守球員犯左腦筋上既錯誤,越踢越亂。打茅波,有火氣,就是實熱。患者正氣不虛,一時熱盛,就會全身發熱、口渴喜凍飲、滿面通紅、甚至生暗瘡、口瘡。既然「好波不妨一睇再睇」,實熱也不妨一清再清。射波最緊要射中個龍門,清熱最緊要清中個臟腑,市面上有些「乜熱清」或者「清乜酷」,很多時都有白茅根和菊花的成份,白茅根可以清肺熱,菊花可以清肝熱,所以要分清楚邊個臟腑有熱氣,再用合適的中藥去處理。

睇波食薯片食蝦條,可以出現「生飛滋」、口臭便秘等胃熱症狀;支持的球隊輸波未能出線,出現肝熱就會情緒激動、口乾口苦、容易頭兩側痛、眼乾眼紅等。要清胃熱可以食西瓜,清肝熱可飲夏桑菊:

夏桑菊 (1人份量)

材料:夏枯草15克、桑葉10克、菊花10
做法:將夏枯草、桑葉加入1000毫升水浸泡。開火煮半小時後加入菊花煮5分鐘,隔渣。按個人喜好加入冰糖調味,即可飲用。


波唔使講架,球迷自己識睇。等左四年希望今次六十四場波都只可以用「一個字」黎形容:精采。

沒有留言:

張貼留言